söndag 24 september 2023

Min helg

Fredag, lördag och söndag har jag tillbringat mycket tid hos Sara, William och Lovisa. William har fått en cykel med stödhjul som han älskar att cykla på. Han är så snabb att jag får jogga bredvid honom. 

I morse tog Kinna och jag en långpromenad om åtta kilometer. Solen sken och det blåste så gott som ingenting när vi startade, men ju längre tid vi gick, desto blåsigare blev det. Perfekt torkväder för tvätt, vilket jag utnyttjade. Jag är glad för varje tvätt jag kan torka utomhus nu.

Jag har lyssnat ikapp lite på poddar under helgen och i avsnitt 083 i podden "Hälsoveckan by Tyngre" avlivade de flera myter. Bland annat myten att läsning i dåligt ljus ger dålig syn. Ett argument som min pappa använde för att få mig sluta smygläsa till hallampans svaga sken. En period hade jag ett elektrisk  tärnljus gömt under min kudde, för att kunna läsa i smyg på kvällarna. Det gick bra ett tag, tills pappa upptäckte ljuset och då var det slutläst. 

Jag har också läst i solskenet under helgen. Läsa böcker är så avkopplande. Jag tappar tid och rum, när jag läser. Fortfarande minns jag den första boken jag läste som inte innehöll några bilder. Sju år var jag och kämpade hårt med boken "Vilken vals Lotta!" .  Förutom Lotta-böcker blev det många "Britta och Silver" och Kitty-böcker. Det var tider det!







p


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar