söndag 17 september 2023

Min söndag

Tidigt i morse hämtade jag Sofie så åkte vi till gymmet. Vi tränade överkropp: pulldowns, rodd, kabeldrag, magcrunches och rygglyft. En bra början när vi inte har styrketränat på länge. Sen åkte vi hem där min man hade förberett en rejäl frukost med bacon, äggröra, köttbullar, prinskorv, färska frallor, juice, kaffe och smörgåspålägg. 

Efter frukosten gav jag mig iväg på en joggingtur. Vädret har ju varit helt underbart idag! Jag önskar att jag orkade springa länge, men det blev bara tre kilometer. När jag kom hem strök jag på balkongen i solskenet. Att stryka utomhus är bästa grejen,  tycker jag. 

Efter lunch bakade jag bullar och äppelgifflar. Gifflarna blev stora, klumpiga, fula och liknade fallossymboler, men goda blev dem. Inget jag bjuder utomstående på, ha, ha. Det blev några vanliga kanelbullar också. Sen har jag tagit rätt på all disk och städat köket. Nu kommer snart Steffanie och hälsar på en stund. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar