tisdag 28 november 2023

Styrketräning och springtur

Klockan sex i morse var jag på plats på gymmet. Kinna skulle träna och undrade om jag ville haka på. Det ville jag förstås. Det blev pulldowns, tåhävningar, rodd, kabeldrag, tricep press och bensparkar (framsida lår). Trettio minuter senare åkte jag nöjd från gymmet, peppad till tusen på att jobba. Otroligt hur stark och kompetent jag kan känna mig efter ett styrkepass!

Ungefär 12 timmar senare,  alltså vid 18-tiden, gav jag mig ut på en snöig springtur. Oplogad gång- & cykelbana, gjorde att det blev lite extra tungt idag. Den stora utmaningen var snön som piskade i ansiktet. Jag borde ha tagit en keps under mössan. En skärm hade gjort underverk. 

Alltid skönt att röra på sig utomhus efter en dags sittande arbete. Bonus att få till två träningspass på en och samma dag. Lite snöskottning har jag också hunnit med och att ta fram lite adventspynt.  

Kinna gör tricep press 

Bensparkar

Mysigt med snön, tycker jag.



Aldrig sur när man är på tur 😀





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar