torsdag 28 december 2023

Snö, snö och mera snö

Promenerade eller rättare sagt pulsade fram i snö idag. Det gick tungt och det verkar inte plogas än. Men det är lite kul att streta fram i snön. Luvan uppdragen, inte bara på mig, utan även på mötande. Vi liksom kikade nyfiket på varandra ur djupet i våra luvor, när vi möttes. Ett foto tog jag och när jag gått en bit, upptäckte jag att jag hade tappat min ena vita vante. Bara att gå tillbaka och leta efter den. Mina fina vantar Marina har stickat åt mig, vill jag absolut inte slarva bort. Som tur var hittade jag den!

Dagens rörelse har också bestått av snöskottning. Ryggen blir snabbt trött, men det ignoreras, eftersom det måste skottas. Lite hopplöst kändes det, eftersom ny snö damp ner i en strid ström av stora snöflingor. Det är verkligen en vit vinter!

Bild från morgonpromenaden 

Bild från i tisdags när solen sken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar