tisdag 30 januari 2024

Isigt värre på löptur

Trots regnet är det fortfarande isigt på gång- och cykelvägar. Men luften är ljuvlig och jag njöt av den korta och långsamma löptur jag gjorde ikväll. Jag blev varken flåsig eller svett. Däremot blev jag riktigt sugen på att springa igen. Man kan ju tycka att en kort löptur varken gör till eller från. Ikväll kände jag att min motivation blev högre och jag blev ännu mer pepp på att springa. Snart är det februari och sista vintermånaden. Våren hägrar och med den ljuvlig träning utomhus. 

Ikväll blev det ett yogapass igen. Yin yoga är den yoga jag tycker bäst om. Utmaningen, att vara en längre stund i en position som är obekväm, lockar mig. Vissa gånger känns det lite lättare att komma in i positionerna, det motiverar mig också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar