söndag 26 maj 2024

Tivedens camping

 Eftersom både Kinna och jag snart fyller 60. tänkte vi fira det på ett lite annorlunda sätt. Vi ville göra någon aktivitet och samtidigt ha det mysigt. Kinna har varit på Tivedens camping tidigare och föreslog att vi skulle boka en stuga där. Sagt och gjort! Vi valde en rymlig stuga med alla bekvämligheter. Det är vi värda, sa vi. I fredags eftermiddag styrde vi kosan dit och fem minuter innan man officiellt fick checka in, var vi på plats. Vilken fin stuga vi fick! Det fanns plats för åtta bäddar och innehöll ett stort allrum kombinerat med kök, ett stort badrum och utomhus fanns det också en altan.

Första kvällen satt vi vid bryggan och skålade i bubbel. Vi satt där länge och njöt av stillheten. Sen åt vi middag i stugan. Vi hade preparerat med färdiga rätter. Fredag kväll åt vi potatissallad och grillad kyckling. Lördag morgon vaknade vi tidigt, åt frukost i lugn och ro och hyrde sen en roddbåt i tre timmar. Det kostade bara 300:- och då fick vi även flytvästar. Jag älskar att vara ute på vattnet och rodde länge. Det var dimmigt, vindstilla och väldigt skönt. När jag rodde blev jag så varm (mycket på grund av flytvästen förstås). Det gnisslade om årorna, men vi rodde på. Kinna var bättre än jag på att styra båten. Hon blev den som fick ro in till båtplatsen och det gjorde hon skitbra!






















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar