måndag 25 februari 2019

Transportjogg och knäböj

Idag joggade jag hem från jobbet. Jag skrattade högt när jag bytte om och såg hur illa jag matchade mina kläder och skor. Vad sägs om lila tights, röd vindjacka och turkosa skor. Ha, ha jag syns när jag är ute i alla fall.

Joggingturen gick förvånansvärt bra. Ingen smärta i benen och de kändes inte heller tunga. Fåglar kvittrade och jag såg barn som gungade i en trädgård. Nästan så det till och med doftade lite vår. Jag joggar för att jag vill och kan. Bäst att passa på, medan jag har lust, ork och förmåga!

När jag stannade efter tre kilometer för att gå den sista biten, kände jag hur trött jag var i bålen. Det var däremot oväntat. Jag trodde nog att benen skulle kännas mörare. Jag måste träna bålen mer!

Väl hemma åt jag en skål med yoghurt och flingor, bytte om och drog till gymmet. Marlene och jag tränade bänkpress och excentriska knäböj. Låt mig genast erkänna att jogging innan knäböjspass inte var den bästa uppladdningen, om man säger. Nåja, jag tog mig igenom hela passet med fem set och det är jag jätte nöjd med.

När jag kom hem åt jag den middag min man lagat åt oss: fläskfilé gryta med grönsaker. Jag var så trött och så tacksam över att få lagad mat att jag fick tårar i ögonen. Tack och lov att jag slipper laga mat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar