tisdag 30 juli 2019

Planer så här mitt i veckan

Så härligt att det regnar idag! Växterna riktigt skriker efter vatten och jag var orolig för den ena syrenhäcken vi har. Bladen har börjat rulla ihop sig av vätskebrist. Här ska det regna fram till lunch, så jag chillar lite inomhus fram till dess. Sen ska jag ut och fylla trägårdstunnan med ogräs och kottar. Varannan fredag kommer de och tömmer trädgårdstunnan och jag tycker det är en toppenservice. Jag vet inte hur vi annars skulle lösa det, eftersom jag har svårt att tro att vi skulle orka åka till tippen varannan vecka...

Jag planerar också att träna lite styrketräning. Jag har inte tränat sedan i fredags, då jag körde ett kort pass, så det är verkligen dags. Nu börjar jag faktiskt längta till rutiner igen och tröttna på semestermood. När jag har varit ledig en längre tid, blir jag som förslappad och har inte lust med någonting. Nu skulle jag till exempel kunna måla köksluckorna. Allt material finns hemma, så jag har inget att skylla på, förutom att jag inte har någon lust.

Ikväll ska jag och min man vara barnvakt, då David och Sofie ska ut och äta. Det är så himla mysigt att ha barnbarnen här. Stella ska sova över, så det blir extra mysigt.

En flitig Lisa i förgrunden och Västersjön i bakgrunden. Fotot är taget hos Petra och Ulf. Det finns hur många motiv som helst där.

Den här kvällen låg jag på magen och tog fotografier på klövern som blommade. Gräsmattan var alldeles varm, trots att det var sent på kvällen. Ett sånt där ögonblick jag kommer minnas av sommaren 2019.

Här är ett foto taget från baksidan av Petra och Ulfs trädgård. Bakom träden skymtar man Östersjön som är en ganska igenväxt fågelsjö. Där har jag åkt både skidor och skridskor som barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar