onsdag 31 juli 2019

Onsdag då...

Idag åkte jag till min syster Petra. Vi höll på ett par timmar med ett nästintill omöjligt projekt. Jag ska inte avslöja vad det är,  eftersom jag just nu inte riktigt är i den fasen att jag är redo att bjuda på skratt. Men så mycket kan jag säga att projektet bland annat innehöll tre olika stegar, två häftpisoler, två fogsvansar, en tång, en presenning, en kratta, en sopkvast och så galet mycket svett och tålamod.
När vi efter ett par timmar insåg hur vi egentligen skulle ha gjort för att lyckas, gav vi upp för dagen. Väldigt bra att man lär sig av misstagen, men ibland känns de jäkligt kostsamma. Nästa vecka kör vi igen och då med förstärkning av systersonen Simon.

När jag kom hem grävde jag och körde bort sand och småsten. Mannen ska göra enutökning av "gången" från utegymmet,  så det är där jag har hållt på och grejat. I morgon ska jag köra bort stenplattor, sten och tegelstenar jag kärrade bort igår. Tre timmars skottkärrande ska köras bort till tippen. Mina armar ömmar av allt bärande. Det känns som om jag bara använt armarna ett par dagar nu.

Ja, så har jag umgåtts med Nova (bilden) och Stella
idag också. David fyller år idag så vi var där på fika.

1 kommentar: