fredag 2 augusti 2019

Mera trädgårdsarbete

Igår förmiddag körde jag bort all sten till tippen. Efteråt isade och värkte armarna av trötthet. Det blev flera marklyft med stora bumlingar. Men jag tror att det slitigaste  momentet var, att kasta tegelstenar med en hand. Jag försökte att använda vänster arm och hand så mycket som möjligt,  eftersom jag har ont i höger axel och höger armbåge (tennisarm).
Jag har flera projekt jag vill fortsätta med direkt. Men smärtan i höger axel och armbåge gör att jag måste vila. För 10 år sen hade jag inte klarat mig lika länge som i år. Då fick jag tennisarmbåge när jag grävde. Den här sommaren har jag använt armarna galet mycket och det är först nu värken kommit. Styrketräningen har gjort mig tåligare, starkare. Jag känner dessutom att det inte är den allra värsta smärtan. 

På eftermiddagen kom Steffanie och Albin och hjälpte mig att ta ner alltför höga buskar. Arbetet som säkert skulle ha tagit en hel dag för mig, tog 30 minuter med röjsåg och motorsåg. Jättesnällt av dem att hjälpa till! Nu återstår "bara" att köra bort allt ris. 





Nu ser jag att jag måste måla altanstaketet som blivit blekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar