torsdag 26 september 2019

Att hämta energi när man är trött

Efter en lång, intensiv men givande arbetsdag, kände jag mig så himla trött och liksom urlakad. Som tur var, hade jag en matlåda jag kunde värma och äta, när jag kom hem. Sen fick jag hålla en inre övertalande monolog med mig själv.  Den lät typ "träning ger energi, jag blir piggare efteråt ".

Jag bytte om och gick ut. Först värmde jag upp några omgångar med däcket. Lite hämmad blir jag när det lyser i grannens köksfönster och jag anar att de tittar och undrar vad jag håller på med. Ett par varv blev det i alla fall. Därefter gjorde jag utfall.

Ingen träning utan att bänka eller? Jo, jag skulle inte bänka, men jag gillar ju det så mycket, så jag gjorde ett kort men tyngre pass. Tyngre på så sätt att jag hade mer vikt på stången. Totalt sett blev det ett lätt bänkpass,  men jag gjorde tvåor på 40 kilo. Under det sista setet gick den sista repetitionen riktigt segt. Hade någon passat, hade jag gett upp. Nu när jag var själv, segade jag upp den till slut. Där ser man att man orkar mer än man tror.

Lite knäböj gjorde jag också.  Min hatövning som andra kvinnor tydligen brukar föredra. Å andra sidan brukar tydligen inte kvinnor gilla att bänkpressa och det älskar ju jag. Jag får väl säga att jag bejakar mitt inre manliga jag, hi, hi.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar