onsdag 23 oktober 2019

Världens bästa stresshantering

När jag promenerar hem sjunker stresshormonerna i kroppen. Axlarna sjunker och andningen blir djupare. Det rytmiska ljudet av mina fötter är suggestivt lugnande. När jag sen även tränar styrketräning blir det sista pusselbiten till att bli avslappnad. Att träna i naturen gör förstås också sitt. Faktum är att mitt utegym har gjort att jag tillbringar mer tid utomhus och det är jag så glad över!

Idag tränade jag bara assisterande övningar till bänkpress. Det blev tre omgångar rodd, tricep press, bicep curl och excentriska chins med gummiband. Jädrar vad trött jag blev i armarna! För att få upp pulsen lite joggade jag med min slamball och kastade den över axeln. Det blev några få omgångar eftersom axeln krånglade när jag kastade bollen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar