måndag 11 november 2019

Joggingpass nummer tre i Mized

Vilken underbar luft det har varit ute idag! Jag ville inte gå in överhuvudtaget. Men det var halt att promenera till och från jobbet. Jag funderade lite över hur det skulle gå att jogga, men märkligt nog brukar det kännas lättare att jogga än att gå, tycker jag. Precis när jag krånglade på mig underställ och tights, hörde jag att det började regna. Skitsamma, tänkte jag och gav mig ut. Inte en endast människa gick, joggade eller sprang. Det var bara jag och regnet som följdes åt. Jag joggade genom frusna regnpölar och hoppade högt av rädsla när de brakade. Småskrattade åt min rädsla, vad var jag rädd för? Det är ju knappast som att bråka igenom isen på en sjö, menar jag. Så plaskade jag genom vattenpölar och njöt på något perverst sätt av det svalkande vattnet som sipprade in i skorna.

Säga vad man vill, men att jogga i regnväder gör att man känner sig lite extra levande. Nu är pass nummer tre avklarat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar