onsdag 6 november 2019

När energin är tillbaka

I morse vaknade jag strax före fem och kände mig pigg. Så himla skönt! Under en längre tid nu har jag satsat på att lägga mig klockan 21 och också lyckats med det. För det mesta somnar jag snabbt. Om sömnen krånglar är det oftast att jag vaknar av något och får svårt att somna om.  Vanliga störningsmoment är katten som vill in eller ut, mannens snarkningar eller värmevallningar. I natt sov jag som en stock i alla fall.

Vilken lättnad det är att känna sig energisk igen! Hela arbetsdagen gick smidigt och jag kände mig till och med alert när jag promenerade hem. Min man hade maten färdig och efter bulgur, wokade grönsaker och kassler blev jag trött. Men direkt efter måltiden tog Katta och jag en promenad. En timme var vi ute och jag frös som sjutton. Man ska frysa in och idag har jag verkligen gjort det! Tanken är väl att man ska klä sig varmare först när temperaturen har sjunkit än mer. Det var ynka en grad kallt ikväll...

Bilden tog jag på hemväg från jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar