lördag 21 mars 2020

Nu är väl våren här på riktigt?!

Det måste vara vår på riktigt, när man kan hänga tvätt på tork, som jag gjort idag. Vi har grillat flera gånger ute och idag invigde vi vår nya gasolgrill. Den fungerade finfint. Stella och jag var ute på tur i skogen. Vi såg en man (farbror enligt Stella) som låg i gräset och kikade upp i himlen. Stella var väldigt bekymrad över farbrorn. Låg han och sov, eller var han sjuk, undrade Stella. Hon pratar inte rent, men jag förstod vad hon menade när hon snarkade och hostade som förtydliganden till mig. Jag tjoade lite i skogen, eftersom det ekar så roligt. Stella uppmanade mig att sluta. När jag fortsatte ändå, sa hon att hon fick ont i öronen. Då fick jag sluta tjoa och småskrattade istället. Men jag tror mitt tjoande gjorde att mannen reste sig och gick. Stella var mycket fascinerad och ville att vi skulle leta efter farbrorn. Hon ropade "fabbo" om och om igen. Till slut fick jag hitta på en story att farbrorn gått hem till sin mamma. Det är väldigt underhållande att umgås med Stella.














Den nya grillen får inte riktigt plats där den ska vara.
Min man får göra om lite... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar