tisdag 26 maj 2020

När det var längesen man tränade

Ja, det kändes verkligen att det var längesen jag styrketränade med stång, när jag gjorde det idag! Hur! Bara det är anledning till att fortsätta träna regelbundet. Alla lyft gick tungt från start, alltså redan med stången. Dessutom kändes det rangligt och det var oväntat. Jag trodde tekniken satt som smäck i ryggmärgen vid det här laget. Men nix pix!

Efter bänkpressande tog jag fram trx:n och körde tre omgångar av mountain climb och hamstring curl. Den här gången gjorde jag repetitioner istället för att köra på tid (40 sekunder). Jag gjorde 25 "cykeltag" i mountain climb och 20 i hamstring curl. Sen gjorde jag skivstångsrodd. Där hade jag gärna haft Kinna där, för att veta säkert att tekniken blev rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar