lördag 20 juni 2020

Lite smått och gott

Idag har det blivit lite badande i poolen. Sen rensade jag ogräs och flyttade på en rosenbuske. Vi får se om den överlever flytten. Jag tycker jag aldrig riktigt får till det här med rabatter. Alltid är det någon växt som tar över och kväver de andra, eller så är färgerna helt synkade. Dessutom har jag uselt minne och råkar alltid köpa plantor jag redan har. Senast köpte jag en dyr blå blomma som ska dra fjärilar till sig. Nu ser jag att jag redan har minst fyra sådana plantor...

Nåja, efter rensning, vattnade jag och sen blev det ett kort styrkepass. Knappt fyrtio minuter med bänkpress och upphöjda marklyft. Eftersom jag har en trilskande höft, räknade jag ut att det är mindre påfrestande med upphöjda marklyft och det gick jättebra! Hellre göra en modifierad övning än ingen alls! Älskar att känna hur ryggmusklerna får jobba! I förrgår körde jag ett par skottkärror gruslass. Det räckte för att få träningsvärk. I och för sig är det en rejäl backe upp till huset som jag får skjuta/pressa upp skottkärran. Sen är det några trappsteg att dra skottkärran över. Det är också ansträngande, superbra träning!



Första gången den här pionen blommar. Jag
har en dillpion jag fått från mammas trädgård.
Den blommar varje år, men den här är det premiär för.


Blåbärsplantorna frodas. Syrenhäcken bakom har jag
grävt upp skottkärra från mina föräldrars trädgård.
Jag har flera växter från deras trädgård och dem betyder
förstås lite extra mycket för mig.




Det var lite spännande varje
gång jag ställde ner stången på
tegelstenarna. Den låg stilla tack
vare små stenar jag lagt
strategiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar