tisdag 23 juni 2020

Värme, bad och träning

Så var det varmt igen, efter gårdagens regn. Det är skönt om dagarna och att kunna sitta ute och äta om kvällarna. Men nätterna är ingen hit. Jag sover oroligt, vänder och vrider mig i värmen och vaknar för tidigt. Sömn och åldrande är inte kul sommartid. Nu jobbar jag förhoppningsvis inte många dagar till och då kvittar det att jag sover dåligt.

Efter jobbet idag badade jag i poolen och min man fixade mat: sallad, grillad kyckling och potatissallad. Mums! Sen bytte jag om och tränade i 45 minuter: bänkpress, skivstångsrodd, marklyft, tåhävningar och hängande benuppdrag. Ökade vikten på marklyften med 5 kilo och höften höll när jag körde upphöjda. Tack för det!

Ja, sen gjorde jag min kvällsritual: vattna blommor, krusbärsbuskar, blåbärsplantor och jordgubbsplantor. Väldigt avkopplande att gå runt och vattna och samtidigt njuta av naturen, tycker jag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar