torsdag 27 augusti 2020

Nu är det förkylt

Igår cyklade jag hem så himla nöjd över att jag minskat cykeltiden till och från jobbet med flera minuter. Ikväll ska jag träna, tänkte jag glatt. Men när jag kom hem somnade jag i fåtöljen, trots att tre personer konverserade med varandra i rummet. Det kändes som en plåga att hålla mig vaken. Strax före klockan 20 släckte jag lampan och somnade tvärt. 

När jag vaknade klockan fem efter nio timmars sömn, var jag förkyld. Ont i öronen, snuva och tryck över pannan, plus att jag kände mig orkeslös. Så jag har varit hemma idag. Jag har sett på en serie och sovit ännu mer. Nu känner jag mig lite piggare. De senaste två veckorna har jag bränt ljuset i båda ändar: gått upp vid fem, varit på jobbet i 9-10 timmar, varit uppe sent. Inte bra alls, så nu måste jag skärpa mig lite och lägga mig tidigare om kvällarna. 

Men det tar emot att lägga sig när vi har så ljuvliga kvällar nu. Fortfarande är det inte helt mörkt vid niotiden på kvällen och det är underbar temperatur. Jag älskar den här tiden, när det mörknar lite och man tar på sig en stickad tröja för att hålla sig varm.

Här kommer några foton jag tog en morgon när dimman låg som slöjor på sjön.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar