tisdag 13 oktober 2020

Utmaningen med vila

Det är väldigt tråkigt att vila. Två veckor känns som en evighet. På torsdag ska jag på kontroll och då ska jag fråga om jag kan få träna med gummiband. 

Nu borde jag kunna ägna mig åt något vettigt, som att sortera bilder, lyssna på poddar eller skriva blogginlägg. Istället tappar jag lusten och känner mig tjurig. Stillhet gör mig deppig. 

För att göra det lite extra retligt, är det underbart väder ute, som gjort för fysisk aktivitet. Det är som om vädret ropar: kom ut och träna! På lunchen idag satt jag och Marlene på en bänk och njöt av solen som värmde underbart. Hoppas vädret blir bra när jag har semester!

Men jag muntrar upp mig med att kroppen känns bra utan smärta eller värk någonstans. Bra förutsättningar när jag ska starta träningen igen alltså. Det är väl ett under att jag inte har blivit stel  av allt stillasittande och vilande. Om bara ögat inte bråkar igen, kommer jag att kunna träna under semestern. Nio arbetsdagar kvar nu innan ledighet. Det kommer gå fort tills dess.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar