söndag 15 november 2020

Gång varvat med jogging och trappintervaller

Anette och jag sågs på spåret i förmiddags. Vi värmde upp med gång i knappt ett halvt varv. Sen blev det lyktstolpsintervaller. Jogga en lyktstolpe, gå en, därefter jogga två stolpar, gå en. Fem kilometer blev det totalt. Därefter gick vi till Hälsotrappan och joggade uppför den tre gånger. Efter första gången fick jag mjölksyra i benen och det släppte aldrig. Men jag kämpade på bakom Anette. Det märks att hon är gammal orienterare och är van att pressa sig. Perfekt för mig som inte gillar mjölksyra och att pressa mig hårt. Nu ska vi försöka köra ett par pass I veckan tillsammans. Söndagarna är givna i alla fall! 

Det här var mitt fjärde träningspass den här veckan. Två styrkepass och två intervallpass har jag gjort. Det är jag supernöjd med! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar