onsdag 18 november 2020

Jogging varvat med gång

Anette och jag tog en tur idag igen. Som uppvärmning joggade vi och gick varannan lyktstolpe cirka 800 meter, därefter joggade vi två lyktstolpar och gick en i knappt 3,8 kilometer. Vi ökade hastigheten med en minut per kilometer sen i söndags.

Jag har fortfarande gräslig träningsvärk i vaderna efter söndagens trappintervaller. När jag väl joggar känns det bra, men däremellan är det stelt värre. I morgon känns det säkert bättre.

Jag gillar verkligen att jogga i mörker. För det första syns man sämre i mörkret (den låga hastigheten till exempel), för det andra blir synintrycken färre i mörkret och därmed mer avkopplande. För det tredje blir jag inte galet pigg efteråt när det är mörkt. Under den ljusa årstiden blir jag så pigg efter träning i dagsljus och får svårt att sova. Nu blir jag istället behagligt trött.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar