tisdag 24 november 2020

Tisdagstankar

Redan tisdag och snart är även november månad slut. Oj vad tiden går snabbt! Mindre än fyra veckor kvar till semester. Lite stressande är det att inte ha haft covid ännu. Flera kollegor på andra skolor har blivit drabbade och jag utgår från att även vi på vår skola kommer bli det. Ja, ja det är ju bara att fortsätta tvätta händer, hålla avstånd och vänta och se.

Ikväll kände jag mig seg. Men har man en löpardate, så har man! När jagkom ut, kunde jag inte låta bli att njuta av temperaturen, ljudet av regndroppar som droppade sakta från träden. Mörkret tätnade och jag njöt i fulla drag. Jag har insett att jag älskar att promenera eller jogga i mörker.

Anette och jag joggade 2,5 kilometer och promenerade i tre. Efteråt var jag som vanligt nöjd, pigg och glad. Rörelse i sällskap är bästa botemedlet vid nedstämdhet och trötthet, jag lovar!

När jag kom hem stretchade jag en stund. Det är skönt att känna sig smidig, att kroppen lyder en. Just nu tränar jag hjärta/kondition, muskler/styrka och smidighet/flexibilitet. Visst låter det jädrigt bra!?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar