söndag 20 december 2020

Fortsatt julstök

Idag har jag gjort köttbullar på 2,2 kilo köttfärs. Det gick som hejsan med hjälp av en sprits. Det var till och med roligt. Sen tog jag en promenad i drygt en timme. Därefter gjorde jag två kakdegar; en som ska bli vaniljkakor och en som ska bli mandelmusslor. Degarna ser identiska ut, så det gäller att ta rätt I morgon, när jag ska baka ut dem. Vaniljkakorna är en mardröm att baka ut, om degen inte har vilat ett dygn i kylskåp. Jag provade en gång och den missen gör jag inte om.

I morgon blir det en "rivöverdag" med städning och sen blir det utbakningen av kakorna och så ska kalkonen göras. Min man gjorde julskinkan ikväll. Nu doftar huset av julskinka och gran. Underbara juldofter som väcker liv i barndomsminnen och till människor som inte längre finns med oss. 



o


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar