tisdag 29 december 2020

Träningen under 2020

Ja, träningen har inte gått så bra det här året. Det har olika orsaker. Jag hade ont i min högra höft och det tog evigheter innan det läkte ut. Så det gick helt enkelt inte att jogga eller promenera. Istället har jag cyklat till och från jobbet. Styrketräningen har ju inte heller gått klockrent under året, vilket beror på pandemin. Även om jag kan styrketräna hemma utomhus, är jag rädd om mina grejer och undviker därför regn. Men det är klart att jag även har varit bekväm av mig. När jag kommer ur mina rutiner (tre styrkepass per vecka) är det lätt att strunta i det helt. Andra människor är duktiga på att träna inomhus med andra redskap eller inga alls. Det kan jag bli bättre på!

Men 235 aktiviteter har jag i alla fall klockat och det får jag vara nöjd med. När jag kikar på prickarna (ibland är det tre prickar på en och samma dag, det är ju bra!), ser jag tydligt hur styrketräningen har minskat och upphört helt. De rosa prickarna är styrketräning, de gula är löpning, de gröna promenad, de orangea är cykling. 

Nästa år planerar Anette och jag att delta i ett millopp. Vårt mål är alltså att klara att springa en mil. Men vi skyndar långsamt, vilket är särskilt viktigt för mig, då jag vill hålla mig skadefri. Anettes dotter är utbildad PT och vi hoppas få lite hjälp av henne. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar