måndag 1 februari 2021

Kvällspromenad och bra besked

Mulen dag och kväll, men skönt att få gå ut och röra sig en stund efter jobbet. Mitt jobb innebär mycket stillasittande, så jag måste röra på mig för att må bra. Under ett år har jag till och från haft ont i min höra höft. Idag var jag till en ortopedläkare som gjorde flera tester på mig. Jag har ju trott att jag har haft en inflammation i slemsäcken vid höften. Det bedömde han att det inte var. Det var inte artros heller (tack och lov!), utan han tror det är muskulärt och att jag behöver stretcha musklerna. Så nu ska jag boka tid till sjukgymnast. 

Läkaren tittade även på min Hallux Valgus (knöl vid stortån) och bedömde att den inte behöver opereras. Den har inget med höften att göra, bedömde han. 

Tänk att man aldrig känner sig så frisk som när man lämnat en läkarundersökning som gett positiva besked, hi, hi.


Ikväll har jag testat lite yoga rörelser också. En del är väldigt knepiga att få till. Min högra axel är mycket stelare än den vänstra. Den högra sidan är stelare överlag faktiskt. Lite märkligt,  men det kanske är så att man oftare är stelare i den ena sidan. Nu känns kroppen riktigt mörbultad på ett positivt sätt. 

Den här ställningen heter kamelen och 
ska vara bra för oss som ofta arbetar
framför kroppen. Den ser simpel ut, men
är inte så lätt. Bara att "hitta" fötterna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar