tisdag 9 mars 2021

Intervallpass

Ikväll var jag trött och hungrig när jag kom hem. Min snälla man hade färdig maten när jag kom: pannbiff, potatis, lök, sås och lingonsylt. Naturligtvis vräkte jag i mig maten och blev proppmätt. Men jag hade ju bestämt mig för att köra ett intervallpass. Om jag ska springa en mil i sommar, måste jag sätta fart! Så efter disken bytte jag om.

Trött och stinn började jag jogga som uppvärmning. Herregud vad tungt det gick! När jag kom till obebyggda trakter, ställde jag in mobilen på intervaller om 30 sekunder arbete, 30 sekunder vila gånger 10. Sen satte jag fart. De första intervallerna klarade jag gåvila. Men vid fjärde intervallen, började jag stå (eller jag hängde dubbelvikt ärligt talat). Jag klarade det i alla fall!

Sen ömsom gick jag och joggade långsamt hem I snålblåsten. Alltjämt kände jag mig stinn och mätt. Men nu också stolt över mig själv. Jag klarade det jag planerat. Check på det! 

När jag kom hem så yogade jag. Lika bra, när jag ändå var varm och svettig. Älskar att sjunka ihop i olika ställningar och utmana mig själv att slappna av. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar