tisdag 29 juni 2021

Vilken dag!

Idag är det min födelsedag och den började inte så jättebra, eftersom jag hade en akuttid till tandläkaren. Jag avskyr att gå till tandläkaren och att dessutom gå dit akut, gör ju inte saken bättre direkt. Men tandläkaren spolade rent kring visdomstanden och sa att mina bekymmer beror på att den håller på att komma upp. Nä, sa jag lika klentroget som mannen i reklamen om vegetariska köttbullar. Tanden har ju varit still i nästan 30 år. Nej, envisades tandläkaren,  den växer långsamt och det är då du får bekymmer. Den är nästan framme nu, bara ett hörn kvar, sen är den uppe, sa hon. Den växer så fint rakt upp, sa hon. Gud vad paff jag blev. Om du har mycket besvär av den kan jag skicka remiss till käkkirurgen på usö, så kan de operera bort den, sa hon. Nej, sa jag med eftertryck. Det förslaget är inte aktuellt! Efter spolningen känns det bättre i munnen,  inte bra, men bättre. Om jag får bekymmer igen, får jag helt enkelt gå dit och "bli spolad" igen.

Min man är genomförkyld idag och det var väldigt ledsamt eftersom vi hade bokat bord på restaurang ikväll. Men det finns ju kvar! Ikväll fick jag i alla fall dos två av vaccinet. Jädrigt skönt! Jag kan nästan inte ta in att jag har klarat mig från att bli smittad och att jag nu har fått vaccindos två. Vilken tur jag har haft! Hoppas jag slipper få det nu under de här två veckorna det tar innan jag har fullgott skydd. 

Annars har jag blivit firad och uppvaktad både igår och idag, men blir det också till helgen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar