måndag 28 juni 2021

Att vila

Jag har svårt att vila och hålla mig still. Ofta vill ser jag något jag behöver göra, eller så får jag idéer om det jag vill göra. Igår klippte jag för första gången på 14 år våra äppelträd. Det är väl inte rätt tid för att beskära dem, men jag tänkte att det får gå som det går. Det ena trädet hade väldigt många döda grenar. Dessutom har/hade många grenar mossa på sig. Förmodligen beror grendöden på att grenarna suttit för tätt. Det var lite lagom spännande att stå på stege mot träden och balansera med grensax. Nåväl, jag klarade livhanken och fick ihop sex sopsäckar med grenavfall. Min mamma brukade säga att ett äppelträd ska vara klippt så man kan kasta en hatt genom trädet. Jag tror hon skulle vara nöjd med min beskärning. 





Men så gott som varje dag vilar jag I hängmattan. Perfekt att jag kan flytta runt den beroende på väderlek. Om det regnar är den på inglasningen. Är det soligt, flyttar jag den till skuggan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar