söndag 26 september 2021

En helg i Strömstad

Fredag var en jäktig dag för mig. Det var studiedag med guidad tur på Kulturkvarteret där våra elever har undervisning i profil dans, drama och makerspace. Sen bowlade vi till fyra och jag hastade iväg till bilen eftersom jag hade klipptid klockan 17. Efter den skyndade jag mig hem, hämtade vår packning och så åkte vi till Strömstad. Klockan blev tio innan vi var framme. Svärmor hade gjort räkmackor och bjöd på vitt vin till. Det var varmt så vi satt på altanen till klockan tolv innan vi la oss. 

På lördagen promenerade vi på stan, fikade i solskenet. Svärmor bjöd på lasagne till lunch och vi satt ute i solen hela eftermiddagen och pratade. På kvällen åkte vi in till stan och vi bjöd på mat på en tapasrestaurang. Det var en väldigt avkopplande och mysig lördag utan några "måsten". 

Efter frukost idag gav vi oss iväg hemåt för att fira Sara som fyller 35 år idag. Hon bjöd på körsbärstårta. Sofie och Steffanie, Albin och småtjejerna var också här. När de åkte hem städade jag, tvättade och strök. I morgon är det vardag igen. En ny vecka och mina batterier är laddade.

Här kan eleverna uppträda 

Mysig soffa i biblioteket i Kulturkvarteret

En av flera danssalar

Före klippning

Efter klippning

Lillstugan vi sov i

Lillstugan framifrån 

Stora huset med inglasad altan











Svärmor har satt ihop det här blomarrangemanget. Superfint!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar