måndag 13 september 2021

Veckans första träningspass

Måndagar brukar jag inte vilja träna, men eftersom helgen gått i vilans tecken,  var jag sugen på att träna idag. Solen sken och det var 15 grader varmt, så jag tog bilen och åkte så jag kunde ta min favoritrunda innan det blev mörkt. Den går nära vatten hela tiden och mestadels i skog. Väldigt behagligt för fötter och ben att trumma på stigar. Mindre skönt var alla knott som hängde både här och där. Nåja, det var ju inte älgflugor i alla fall. 

Sista två kilometerna blev det allt mörkare och jag är mörkrädd. Varje prassel när fåglar lyfte, fick mig att öka takten. Dessutom mötte jag två personer och jag kunde inte låta bli att tänka, vad gör de ute i mörkret,  hi, hi trots att jag själv kunnat få samma fråga. Lättad tog jag mig till bilen, kastade mig i och hann tänka " tänk om bilen fått punktering nu" med en rysning åkte jag därifrån.  Hädanefter ska jag antingen ta den här turen med sällskap eller i dagsljus! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar