torsdag 4 november 2021

Det man roar sig med en ledig dag

Tandläkarbesök klockan 7.30 är väl inte en drömstart på en ledig morgon, nej! Som den perfekta medarbetaren, ser jag till att ordna sådana detaljer under semesterdagar. Nu var det således dags för den årliga kontrollen. Inga hål, men desto mer tandsten att ta bort. Svetten lackade, tårarna flödade och dyrt blev det också. Fy tusan vad jag avskyr tandläkarbesök! Men nu är det gjort och jag fick en ny tid vecka 44 nästa år. 

Klockan 11 var jag hos frisören och 14.20 åkte jag därifrån. Slingor, nyansering och klippning. Behaglig behandling, men ännu dyrare än tandläkarbesöket. Det var länge sen jag la så mycket pengar på mig själv under en och samma dag. Måste ha varit när jag handlade skivstång och vikter som jag senast spenderade så mycket. 

Efter frissan åkte jag till McDonalds och köpte mig lunch. Sen hämtade jag tjejerna och så småningom min man. Bästa stunden på hela dagen när vi får umgås med barnbarnen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar