fredag 5 november 2021

Att bli gråhårig

I en viss ålder har de grå hårstråna ett övertag. Jag har väldigt mycket grått hår överallt utom i nacken. Det är jobbigt att hålla på och färga utväxten, särskilt när den syns efter två veckor. Så jag bestämde mig för att testa att ha grått hår. Igår blev det tunna slingor och därefter en nyansering i grått. Utväxten som var grå, fick inga slingor utan endast nyansering. 

Det känns ovant att se sig själv i spegeln och plötsligt måste jag ändra färger på alla toppar igen. De färger jag kunde ha som rödhårig, ser jag ut som ett lik i nu. Märkligt hur mycket färgen på håret gör för ansiktsfärgen. Om jag inte trivs i det grå, färgar jag det igen.

Just nu är jag obeslutsam om jag ska behålla frisyren eller snagga mig. Är det inte lite konstigt att ha grått hår i den här frisyren? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar