måndag 15 november 2021

Uppdatering

Sara har lunginflammation och William är förkyld igen. Det är tredje veckan Sara är borta från jobbet, stackarn! Själv har jag för en gångs skull klarat mig, ta i trä! Istället har jag vunnit på postkodlotteriet nu igen. Den här gången valde jag örngott, eftersom jag vunnit det tidigare och det är bra kvalitet på dem. Klart det hade varit roligare med en stor summa pengar. 

Igår var Petra och jag på GES i Göteborg. Det var ett fullsatt Scandinavium, vilket förvånade oss. Vi kände oss riktigt unga i publiken. Vissa var så gamla att de inte kunde gå utan hjälp. Men vi dansade och sjöng med. I morse var jag riktigt hes, ha, ha.

Om det inte är absolut nödvändigt, så avråder jag från bilresor på E20 till Göteborg. I vanliga fall irriterar man sig på fartkamerorna, men den här gången var det dussinet vägarbeten vi höll på att bli galna på. Båda tryckte ansiktena mot bilrutan i tron att vi lättare skulle lista ut hur vi skulle snirkla oss fram i alla omdirigeringar. Vi såg nog väldigt roliga ut och många skratt blev det. Puh! Vi klarade det! 

Har du tänkt på hur lite tid det är kvar till jul? Till helgen är det dags att baka lussekatter och bullar. Nästa helg är vi bortbjudna och då är det redan första advent. Jag har köpt julklappar till Stella och Nova. Julklappar jag ska måla och pyssla med. Det blir roligt förhoppningsvis. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar