måndag 10 januari 2022

Byt slentrian till nyförälskelse!

Det värsta med att byta jobb, är att ta avsked från alla underbara människor jag har lärt känna. Så många skratt har arbetet bjudit på. Jag kommer sakna dem så in i norden. Säkert kommer jag sakna dem mer, än de mig! Några av dem kommer jag ha fortsatt kontakt med,  men jag vet ju att jag förmodligen aldrig mer kommer att ens träffa på vissa. Det känns väldigt ledsamt att tänka på. 

Men jag ville inte fortsätta med det uppdrag jag hade. Jag känner mig uttråkad av uppdraget och behöver något nytt "att bita i". Det får jag nu på Vuxnas Lärande. Även om det känns ledsamt att lämna fina kollegor, är jag glad över mitt nya jobb. Det pirrar i magen och jag upplever en ny energi,  nästan som att vara nyförälskad. Jag rekommenderar alla att byta jobb när allt går på rutin och det börjar kännas slentrianmässigt. Byt jobb och få tillbaka arbetsglädjen! 

Jag fick en vacker blombukett idag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar