söndag 9 januari 2022

Litet styrkepass hemma

Idag hade jag inte lust att gå upp tidigt för att åka till gymmet. Nu när Omnikron sprider sig är det onödigt att vistas på gymmet när det är fullt med tränande människor. Morgontid är den bästa tiden för mig då, även om morgonträning inte är det jag föredrar alls.  Den här söndagen blev det sovmorgon och träning hemma istället.  Uppvärmning med gummiband för att få igång min sega kropp. Skivstången som till vardags är på altanen, togs in. När jag gjorde skivstångsrodd fick jag använda handskar för att skona händerna från den iskalla stången. 

På något märkligt sätt klarade jag att köra bänkpress på en fotpall. Herregud vad svårt det var med mjukt underlag under ryggen. Det blev ingen anspänning någonstans, så efter ett första set, gav jag upp det. Istället blev det pressar med skivstång.  Sammanlagt tränade jag i 25 minuter. Passet hamnade under kategorin, hellre lite träning än ingen alls. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar