söndag 27 november 2022

Vilande älg

Söndag och dags för långpass. Det var underkylt och glashalt på vissa ställen  trots att det var någon plusgrad i luften. Dessutom var det en sorts blöt dimma som hängde som ett lock. Benen kändes tunga igen och jag tror det beror på att jag är snuvig just nu. 

Jag bestämde mig för att ta två varv på spåret. Men tidigt in på spåret upptäckte jag två personer som stod stilla och fotograferade. När jag kikade åt det håll de riktade fokus åt, upptäckte jag en älg som låg och vilade. Självklart stannade även jag och fotade innan jag fortsatte framåt. Men jag hade ingen lust att ta ett till varv och chansa på att älgen fortfarande var vilande. Så det blev lite omvägar innan jag var färdig med passet.

Tungt och kämpigt, men skönt att det är gjort!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar