tisdag 24 januari 2023

Lite styrketräning igen då och springtur

Efter en veckas uppehåll med styrketräningen, var det himmelskt att träna idag igen. Jag älskar verkligen att styrketräna! Även när det är januarirush och mycket folk även på morgonen, älskar jag att träna. Idag fokuserade Camilla och jag på baksidan. Rygg och rumpa fick sig en omgång i kettlebell svingar, Bulgarian split, ryggresningar, tåhävningar i tre olika versioner. Det blev lite mage också innan vi nöjda gick ifrån gymmet.

När jag kom hem åt jag, bytte om och stack iväg på en springtur. Det var halt, eftersom det har regnat stora delar av dagen. Varför kan aldrig vädret bestämma sig?! Ena dagen är det åtta grader kallt, nästa dag två grader varmt och regn. Nåja, förutom att det är glashalt, föredrar jag plusgrader. 

Idag kändes det tungt att springa, kanske för att jag tränade i morse. Jag tyckte jag knappt tog mig fram där jag hasade mig fram. Men efteråt såg jag att jag hade pinnat på bättre än jag trodde. Då kändes det kul. Styrketräning är alltid roligt under tiden jag tränar. Löpning är sällan roligt under tiden, särskilt när man är ensam. Jag är mest nöjd efteråt. 


Bulgariansplit med kettlebells i
vardera hand, tungt som hell!

Camilla kämpar med ryggresningar

Pigg som en lärka på förmiddagen efter
träningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar