måndag 29 maj 2023

Utvärdering vår 2023

Herregud vad trött jag är och varit flera dagar nu! Många klagar på pollen, men i år har jag ännu inte haft några problem med det. Ibland tror jag det är för att jag är utomhus så mycket, att jag vänjer mig gradvis vid allt som blommar. Men vem vet, kanske är mitt immunförsvar mindre aktivt helt plötsligt. 

Maj månad snart slut och därmed våren. Mars månad styrketränade jag tre pass per vecka och sprang tre gånger i veckan. April och maj har jag mer och mer släppt styrketräningen och ägnat mer tid till längre löppass. Det är svårt att hinna med båda delarna när löpningen tar mer tid. 

Det är kul att orka springa längre och längre. Men mindre kul att tappa styrketräningen. Jag önskar jag kunde hålla i båda delarna samtidigt, men förstår att det inte är rimligt om jag ska springa längre än 2-3 kilometer. Jag är riktigt nöjd över att jag sover i snitt åtta timmar per natt och att kvaliteten på sömnen är bättre än förra året. Trots det känner jag mig oerhört trött just nu. Jag längtar efter att känna mig sprudlande av energi. Det var ett tag sedan nu. Det är väl åldern som tar ut sin rätt, hi, hi. 



Jag har ökat antalet tränade timmar i maj
jämfört med maj förra året.

Antalet steg jämfört med maj förra året
ser nästan identiskt ut.

Antalet timmar jag sovit i maj är detsamma 
som förra året, men kvaliteten på sömnen
(svarta strecket) visar att den är bättre nu.



De gula prickarna är löpning, de gröna promenader, de orangea är cykel och
fyra ynkliga rosa är styrketräning. De
grå är trädgårdsarbete. Jag har säkert
glömt att logga cykel och promenader till
och från jobbet under några vardagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar