tisdag 1 augusti 2023

Så är det augusti

Juli blev rätt ok när det gäller träning, sömn och anal steg. Jag tränade fler timmar förra året, men gick fler steg juli i år och sov fler timmar per natt. Sömnen är jag väldigt nöjd över att ha ökat. Resultatet beror på att jag helt enkelt fokuserar på att lägga mig i tid. Men jag har ju inga vallningar som stör nattsömnen, just nu är bäst att tillägga. De kan återkomma, ta i trä!

Augusti är annars en av mina favoritmånader. Det kan fortfarande vara varmt om kvällarna. Man kan klara sig med jeansjacka eller tjock tröja, när det är svalare. Kräftskivor brukar det också bli i augusti och det är ju både gott och trevligt. 

Några dagar semester och sen börjar jag jobba igen.  Det blir bra att komma in i rutiner igen. Nu försöker jag hålla i tre löppass per vecka augusti ut. Sen blir det mer fokus på styrketräningen igen. 

Idag blev det en kort långsam runda. Jag pratade med äldsta dottern under rundan. Det är en väldigt bra distraktion att prata med någon när man joggar, då tänker man inte på hur det känns, utan bara mal på.




Stretchar efteråt. Jag har lite känningar i benhinnorna efter lördagens långpass.
Hoppas det släpper snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar