söndag 15 september 2024

Springtur och promenad

I morse åt jag frukost ute i solskenet. Fantastiskt att kunna göra det i mitten av september! Efter frukosten gav jag mig iväg på en joggingtur. Det blev en kort tur om tre kilometer där jag stegrade hastigheten var femhundrade meter. Sista kilometern gick riktigt snabbt för att vara jag. Mest för att jag hade två personer bakom mig som jag vägrade släppa förbi. Hornen växte ut på mig och jag gav mig sjutton på att de inte skulle komma i fatt mig. Jag klarade det! 

Efter lunch gav jag mig ut och kärrade jord igen. Tänk att en kärra jord räcker till så lite! Ibland upplever jag att behovet av jord är outsinligt. Vid varje kärra förbannar jag att vi bor på en kulle... Nåja, jag grävde bort lite mer rabarber som också visar sig vara jäkligt svåra att få död på. Vilka rötter de har!

Vid halv tre tog jag och Katta en promenad i solskenet. Vi köpte fika och satt och njöt i värmen. Helt vindstilla och sol var det och vi satt där tills klockan var närmare halv fem.

Vi sitter på en bänk riktad mot sjön.
Bakom oss går en cykelväg.

Vår utsikt från bänken

Utsikt från bänken

Pigg och glad efter springturen.


Nu börjar bladen skifta färg

Dimman lättar över sjön, bild från
frukosten i morse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar