söndag 18 augusti 2019

En helg i Göteborg

I fredags eftermiddag åkte vi till Göteborg för att hälsa på Sara och Jeremy. På kvällen var vi på en pub som heter Glenn. Där var det musik quiz och jag åt chips med smält ost, väldigt gott!

På lördagen regnade det. Vi åt frukost länge och bara myste. Sen gick vi till Göteborgs stadsmuseum. Det var väldigt intressant att få veta lite mer om hur Göteborg "blev till" en gång i tiden.  Sen fikade vi och åt lunch. Men på eftermiddagen behövde jag sova en stund, eftersom jag kände mig hängig. Faktiskt så trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Men när jag sovit i en timme var jag som ny igen.

På kvällen åkte vi till Ölstugan Tullen.  Det här är den tredje Tullen jag besöker i Göteborg. De har väldigt god mat där. Fint är det också i en gammal lokal med högt tak och bjälkar. När vi var mätta gick vi vidare till Kville biljard. Där spelade vi shuffle board. Det var svårt men kul. Min man och Sara vann över Jeremy och mig.

Slutligen åkte vi till Holy Moly som är en pytteliten pub där Jeremy har jobbat. Ibland jobbar han extra där när de behöver folk.

I morse, kvart över åtta lämnade vi ett soligt Göteborg och åkte hem. Så mysigt att träffa Sara och Jeremy.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar