onsdag 21 augusti 2019

Ett riktigt benpass

Kinna och jag tränade ute i vår trädgård ikväll. Det blev rodd med gummiband och ett lättare bänkpass som uppvärmning och sen jobbade vi med ben. Vi flyttade däcket fram och tillbaka. Kinna ville att vi skulle växla mellan aktiviteter, så att en höll på med däcket medan den andra gjorde något annat. Men jag behövde peppning idag, så när den ena lyfte däcket peppade den andra. Efter det gjorde vi utfall och grodhopp.  Grodhopp är vidrigt jobbigt när man håller på länge, så vi satsade på att göra tre i taget och hoppa så långt vi kunde. När vi turades om orkade vi många omgångar och så peppade vi varandra. Naturligtvis tappade jag balansen och ramlade rullande in i vår lilla häck. Vi skrattade rejält åt det förstås. Det finns alltid något att skratta åt varje träning! Passet avslutades med omvända burpees. Kinna höll en tegelsten och kom upp på fötter med lätthet. Själv skulle jag behövt en rejälare tyngd i händerna för att komma upp. Tegelstenen tyngde mer än hjälpte, tyckte jag så jag körde utan och fick fuska lite och trycka ifrån med ena handen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar