söndag 29 september 2019

Nya gardiner och barnsäng

Energin var som sagt på topp efter träningen. Jag putsade köksfönstret och satte upp nya gardiner. Sen gav jag mig i kast med den nyinköpta barnsängen. Jag avskyr instruktioner och manualer. Dels står de med myrtext, dels är de knapphändiga många gånger. Men min ovilja straffar sig... Vid första försöket satte jag botten upp och ner. Vid andra försöket satte jag botten åt fel håll  så de förborrade hålen för sidoskyddet hamnade vid fotänden istället för huvudänden. Då gav jag upp. Även om jag har energi till tusen idag har jag haft lite oflyt. Två gånger har jag snubblat i trappan. Ena gången när jag bar på mat och dryck till min man, vilket gjorde att det hamnade mjölk i trappan.  Jag lyckades tappa gardinstången i köket, så det dundrade i hela huset. Trots dessa fadäser behöll jag mitt goda humör och energi, men barnsängen blev droppen...

Nu måste jag köpa lakan, täcke, kudde och sängöverkast till barnsängen. Till helgen ska Stella inviga den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar