söndag 31 maj 2020

Morsdag

Vaknade strax efter sju i morse och åt som vanligt frukost till Bygglov. Direkt efter frukosten gick jag ut och flyttade på mina jordgubbsplantor. Det blev riktigt bra. Jag flyttade dit även lite smultron.  Sen drog jag igång med altantvätt. Herregud vad pollen det är nu! Det är gult överallt och jag vet ju att det bara är början. Avskyr det där gula pulvret som kilar in precis överallt! Nåja, vatten, såpa och skurborste gjorde underverk. Båda utedelarna av altanen blev pollensanerade.

Klockan blev tolv och plötsligt var det dags för lunch. Sofie, David, Stella och Nova kom på lunch. Steffanie var hemma med halsont och Sara var hemma i Göteborg. Vi hade en mysig dag ändå, trots att de inte var där. Vi åt hemmagjorda hamburgare. Jag fick två krusbärsbuskar i present, en rosbukett och träningskläder. Jag blev väldigt bortskämd!

När Sofie med familj åkt hem, klippte jag gräset vid altan som var chockerande högt. Jag flyttade en rhododendron buske. Flyttade och flyttade. Jag slet och drog busken tills den var på den plats jag hade tänkt mig. Sen grävde jag hål för krusbärsbuskarna och planterade dem.

Därefter blev det söndagsgöra; vika tvätt, dammsuga och torka golv. Så! Redo för ny vecka!






Krusbärsbuskarna


Vi får se om den överlever... om den gör det, ska jag klippa ner den lite efter blomning. Just nu kan jag inte öppna fönstren. Den var större än jag trodde. Det är andra gången jag flyttar den. Förra gången var för 13 år sen. Då var den betydligt mindre...

Mina jordgubbsplantor, måtte de trivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar