måndag 29 juni 2020

Kroppsarbete och födelsedagsfirande

Idag har jag grävt i fem timmar. Det är lite typiskt mig att ta tid. Tio i åtta började jag och var klar tjugo över ett. Då hade jag tagit paus för ett par mackor och dricka, så det blev fem timmar sammanlagt. Vad grävde jag då? Gräs och jord grävde jag bort, eftersom vi ska göra ännu ett trädäck. Ja, gräs och gräs.... Det växer, eller växte dåligt där. Dels beror det på att trädens kronor är så täta att det kommer dåligt med vatten. Dels sträcker sig trädens rötter där och tar näring. Så det blir bra med trädäck istället för gräsmatta. Det jag grävde bort, fyllde jag upp längre ner i trädgården.

På eftermiddagen överraskade Sofie, Stella och Nova med besök och medhavd fika. Precis vad jag behövde då! Lite senare kom även David, Steffanie och Albin och åt mat. Jag fyller år idag och fick en partycooler. Det var ju en kanonbra present!


Att det ska ta sån tid att gräva bort gräs på ett sådant litet område...

Jag har bränt upp mig idag också när jag grävde. Är som en kräfta i ansiktet och ryggen. Rolig bild på Nova och mig med lampan i mitt huvud och mitt knä uppdraget, men vi är glada i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar