söndag 28 juni 2020

Trädgårdsarbete som träning

Idag har jag klippt ner flera buskar. Det var varmt och buskarna revs och så stod jag dumt, antingen i trappa eller i brant backe. Vår trädgård består av flera slänter/backar. Det blir en liten utmaning varje gång jag ska rensa eller klippa. Nu är jag mör i överkroppen som efter ett rejält gympass, både i armar, rygg och mage. Det fiffiga är ju att kroppen inte vet vad som är trädgårdsarbete eller träning. Så idag behöver jag inte träna mer. Jag är redan uppe i nära 20 000 steg och har knäböjt oräkneliga gånger, när jag tog hand om alla nedklippta buskar. Att ta hand om allt skräp, är det värsta med att ansa buskar.

Så här såg det ut innan jag gick lös med häcksaxen.

Så här ser det ut nu från det här hållet.

Så här ser det ut från andra hållet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar