lördag 27 juni 2020

Lite pyssel

Idag har jag grejat lite och köpt perenner. Barnbarnens utemöbel har jag laserat. Möbeln köpte jag förra året på IKEA, men vad sliten den blivit! Detta trots att den förvarades på inglasade altanen vintertid. Därför behövde jag göra något åt den. Efter lite ladyrfärg blev den till och med bättre än i original tycker jag. Så småningom ska jag ställde dynor till den, så det blir ännu mysigare att sitta.


Lekstugan är färdigmålade och vi la in ljust pergogolv idag. Jag fick upp blomlådor också,  så det blir extra idylliskt. 

Min man ska bygga in en liten hylla, när skivor på väggarna sätts upp. Där kan koppar och fat förvaras. Lite kul om det kan vara lite detaljer som i ett riktigt kök.  Två rosplantor har jag köpt och planterat och två olika pioner.  Jag älskar rosor, pioner och syrener!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar