lördag 27 juni 2020

Semester!

Äntligen har jag semester! I år var jag med och la skolans schema, så då fick jag jobba lite längre än vanligt. När kollegorna varvade ner, varvade jag och den andra schemaläggaren upp. Det var första gången vi la schema, vilket inte underlättade direkt. Vi tänkte fel, tänkte om, löste problem om nätterna och jobbade frenetiskt. Chefen så att hon aldrig sett några fokusera så på något. Det gick inte att tala med oss, för vi hade bara schematankar.

Så nu kommer det ta lite tid att varva ner och släppa ängsliga tankar som gnager: undrar hur många fel vi har gjort som vi inte har upptäckt. Jag bestämmer mig för att släppa det nu och ta tag i det när jag börjar jobba i augusti igen. Jag börjar sju dagar innan lärarna börjar, så då hinner jag göra korrigeringar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar