torsdag 18 februari 2021

Som att gå i sand

När jag promenerade till jobbet började det snöa och jag gratulerade mig själv till valet att gå istället för att cykla. När jag gick hem hade det kommit så mycket snö, att det kändes som att gå i sand. Fötterna bara sjönk ner i lössnön och varje steg kändes tungt. I vanliga fall går jag hem på 40 minuter. Nu tog det nästan en timme och jag var så himla trött när jag äntligen kom hem.

Men efter lite mat i magen, tog jag fram mattan och yogade i 20 minuter. Hur jag än gör, känns det inte som jag blir mjukare i kroppen av yogan. Skitsamma! Jag känner andra vinster, som att jag blir skönt avslappnad och att höften känns superbra. Bra vinster ändå!

Sov nio timmar i natt, men var ändå trött
i morse. Men det är bara att klistra på
leendet och låtsas att man är pigg...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar